نمایش یک نتیجه

سمپاش پشتی موتوری خرطومی (سمپاش اتومایزری پشتی موتوری)

سمپاش موتوری خرطومی یا سمپاش پشتی اتومایزری یک دستگاه چند کاره است که با آن میتوانیم علاوه بر محلول پاشی با آن گرد پاشی و گرانول پاشی هم انجام دهیم.

اصول کار این سمپاش بر اساس ایجاد جریان شدید هوا میباشد یک موتور دو زمانه باحجم حدود 40 سی سی یک فن را با دور بالا میچرخاند (6 تا 7 هزار دور در دقیقه) و جریان شدید هوا پس از عبور از پوسته فن به یک لوله خرطومی می رسد و در انتهای لوله خرطومی لوله خروجی محلول قرار دارد که در جلو جریان شدید هوا تخلیه میگردد و به این وسیله به ذرات ریز تبدیل میگردد

قطر ذرات خروجی بستگی به سرعت هوا و میزان دبی خروجی محلول دارد معمولا قطر ذرات بین 100 تا 400 میکرون است. به همین دلیل حجم محلول مصرفی در هکتار در این نوع سمپاشها کمتر از سمپاشهای لانسی می باشد و پوشش بهتری روی هدف سمپاشی ایجاد میکنند.

با تعویض یک سزی قطعات میتوانیم این سمپاش را به گرد پاش تبدیل کنیم. کار آیی این سمپاش در گرد پاشی بسیار قابل توجه است و بعنوان مثال برای گوگرد پاشی باغات انگور یکی از مناسب ترین گزینه ها میباشد.

علاوه بر گردپاشی میتوان با سمپاش پشتی موتوری خرطومی کودها و ترکیبات گرانوله را هم به راحتی در این سمپاش ریخته و عملیات گرانول پاشی را انجام داد.

 

ویژگی های سمپاش اتومایزری پشتی موتوری

  • عرض پاشش افقی این نوع سمپاشها حدود 13 متر می باشد.
  • پاشش افقی سمپاش اتومایزری موتوری در حالت گردپاشی حدود 6 متر میتواند باشد.
  • وزن دستگاه سمپاش موتوری اتومایزری معمولا 10 تا 12 کیلوگرم است.