مشاهده همه 8 نتیجه

سمپاش پشتی موتوری لانسی

اگر سطح مزرعه یا باغ بیش از دو هکتار  یا ارتفاع درختان باغ بلند شده باشد . استفاده از سمپاش های دستی مشکل است و یکی از گزینه های قابل توجه استفاده از سمپاش های پشتی موتوری لانسی است که برای این سطوح انتخاب مناسبی است.

این سمپاش ها برای عملیات محلول پاشی در گلخانه ها ضد عفونی کردن  دامپروری ها و مرغ داری ها و سمپاشی مزارع و باغات تا حدود 3 هکتار گزینه مناسبی است .

وزن سم پاش های پشتی موتوری لانسی بدون لانس حدود 8 تا 10 کیلو گرم میباشد.

 

اجزای اصلی سمپاش پشتی موتوری لانسی

قسمت های اصلی یک سمپاش  کوله ای موتوری لانسی عبارت است از:

  • موتور : موتور این سمپاش ها معمولا از نوع بنزینی دوزمانه یا چهار زمانه هوا خنک و حجم سیلندر این موتورها معمولا 25 تا 35 سی سی است.
  • پمپ : پمپ سمپاش های پشتی موتوری لانسی از نوع دو پستونی می باشد که بوسیله یک گیربکس به موتور وصل می شود. پیستونها معمولا دارای گریس خور هستند که برای روان کاری پکینگ های پمپ در طول کار بوسیله دست کمی چرخانده میشوند تا گریس به مجموعه اورینگ و پکینگ های پمپ پیستونی رسیده و از استهلاک آن جلوگیری شود . یک سیستم رگلاتور یا فشار شکن درخروجی پمپ قرار گرفته تا فشار خروجی را تنظیم و مقداری از محلول را به مخزن سمپاش بر میگرداند.
  • مخزن سمپاش : مخزن معمولا 20 تا 30 لیتر گنجایش داشته و جنس آن از پلی اتیلن مخصوص مقاوم به سم میباشد.
  • شاسی : جنس شاسی معمولا از پلی اتیلن و فلز میباشد و از لحاظ ارگونومی طوری طراحی شده که حمل آن برای اپراتور راحت باشد  و بوسیله تسمه های مخصوص نوسط کارگر حمل میشود.
  • مجموعه لانس و شیلنگ : یک شیلنگ مخصوص چند لایه به طول تقریبی یک متر محلول سمی را به لانس سمپاش میرساند.لانس از نوع سبک بوده که قابل تنظیم بوده که برای سمپاش در ارتفاع یا سمپاشی نزدیک با قطر ذرات کمتر قابل تنظیم است.در حالت سمپاشی برای ارتفاع با این نوع سمپاش میتوان تا حدود ارتفاع 8 متر و برای سمپاشی با قطر ذرات کمتر مثلا مزارع سیفی جات با ذرات ریز تر عرض پاشش حدود 4 تا 5 متر خواهد بود.