مشاهده همه 8 نتیجه

سمپاش پشت تراکتوری

در مواردی که سطح زمین یا باغ مورد سمپاشی وسیع(بیش از 5 هکتار) باشد معمولا برای سمپاشی از سمپاش تراکتوری استفاده می شود.

 

اجزای سمپاش پشت تراکتوری

اجزای اصلی یک سمپاش تراکتوری عبارت است :

  • مخزن : مخزن این سمپاش ها معمولا از پلی اتیلن و از حجم 200 تا 2000 لیتر موجود می باشند.مخزن های با گنجایش بیش از 600 لیتر غالبا بصورت کششی و مخازن کوچکتر بصورت سوار شونده ساخته می شوند.
  • شاسی : شاسی سمپاش های تراکتوری از پروفیل های فولادی مقاوم ساخته می شوند تا مقاومت کافی برای حمل محلول سم و تنش های وارده از طرف تراکتور و ناهمواری های زمین و باغ را داشته باشند.
  • پمپ : پمپ سمپاش های تراکتوری از نوع پیستونی یا دیافراگمی است بوسیله تسمه و پولی یا گیربکس نیروی چرخشی مورد تیاز را از شافت پی تی او تراکتور دریافت میکند. در بعضی موارد خاص میتوان پمپ را بصورت اتصال مستقیم به گاردان و شافت نیروده تراکتور متصل نمود. این پمپ ها با دبی 45 تا 150 لیتر در دقیقه قابل استفاده است . فشار مورد نیاز برای سمپاشی حدود 40 بار است و پمپ های سمپاش پشت تراکتوری پیستونی برای تامین فشار بیشتر مناسب تر هستند و برای مواردی که دبی بیشتر مورد نیاز است از پمپ های دیافراگمی استفاده میشود. بوسیله رگلاتور یا فشار شکن فشار در محدوده مورد نیاز تنظیم و دبی و فشار مورد نیاز نازلها تامین و مابقی محلول به مخزن فرستاده میشود تا محلول را به هم زده و از رسوب سم در مخزن سمپاش جلوگیری شود.
  • بوم سمپاش : بوم سمپاش یک شاسی مخصوص و جمع شونده است که روی آن به فواصل معین نازل های سمپاش قرار گرفته و برای محصولات زراعی استفاده میشود.مجلول موجود در مخزن بوسیله لوله های مخصوص از خروجی پمپ به نازلها می رسد. نازلها معمولا از نوع تی جت بوده و مجهز به صافی های سوپاپ دار هستند تا از چکه کردن جلوگیری شود فاصله استاندارد نازلها روی بوم 50 سانتی متر است.بوم های سمپاش معمولا 8 متری ساخته میشوند ولی در صورت نیاز و مناسب بودن شاسی میتوان از بوم با عرض بیشتر هم استفاده کرد. در حالت حمل ونقل بازوهای بوم در پشت سمپاش جمع میشوندکه میتوانند بصورت کتابی یا ضربدری ساخته شوند. برای سمپاشی باغات و سوله های دامپروری بجای بوم از لانس و شیلنگ استفاده میشود. شیلنگ های مخصوص سمپاشی معمولا 3 یا 5 لایه هستند و در سایزهای 8.5 و 10 میلی متر موجود میباشند. براساس نوع کار لانس های مختلف قابل استفاده هستند.
  • گاردان سمپاش : جهت انتقال نیرو از شافت پی تی او تراکتور به سمپاش از گاردان استفاده میشود که جهت ایمنی روکش مخصوص روی آن قرار میگیرد.